• Autoservis
  • Diagnostika
  • Autoboxy
  • Kontakt

Klimatizace

Plnění, čištění, dezinfekce systému

Jak poznat, že klimatizace ve Vašem automobilu potřebuje pozornost? Stačí sledovat chování při jejím provozu. Při zapnuté klimatizaci, kdy se okolní teplota pohybuje okolo 25°C, by se teplota vzduchu z výdechů ventilace auta měla pohybovat okolo 5-10°C a kompresor by se při volnoběžných otáčkách u většiny vozů neměl vypínat. Stejně tak jakýkoliv hluk vycházející z kompresoru může naznačovat problém. Také by z Vaší klimatizace neměl být cítit žádný nepříjemný pach. Včasná návštěva u odborníka je v těchto případech namístě.

Častým problémem, který je spojen s provozem klimatizace, bývá zápach, který lze čas od času cítit. Nejintenzivnější bývá v okamžiku, kdy se po krátké době vracíte do auta, kterým jste přijeli se zapnutou klimatizací. Zápach způsobují bakterie a plísně, které se množí na vnitřním výměníku klimatizace (tzv. výparníku), protože jde o nejchladnější a nejvlhčí místo v interiéru vozidla. Proto je velmi vhodné provádět tzv. dezinfekci klimatizace, která zničí bakterie a plísně a odstraní zápach. Bohužel vzniku bakterií se nedá nijak nastálo zabránit, proto se doporučuje dezinfekci klimatizace provádět dvakrát ročně, vždy před a po sezóně používání klimatizace a to i v případě, že zápach necítíte. Problém růstu bakterií na výparnících je všeobecný a postihuje všechny používané klimatizační okruhy, nejen ty v automobilech. Zanedbáním této údržby se zbytečně vystavujete všem nepříznivým vlivům, které vyplývají z pobytu v podobných prostředích. Kašel, podráždění, pálení v krku, pálení očí, to všechno mohou být důsledky zanedbání dezinfekce autoklimatizace. Toto pociťují obzvlášť osoby se zvýšenou citlivostí, případně lidé s alergiemi. Nepodceňujte proto pravidelnou údržbu.

 

Nabízíme kompletní servis pro autoklimatizace za příznivé ceny!

  • kontrola tlaku chladiva v okruhu
  • základní zkouška funkce
  • odsátí starého chladiva
  • odsátí zbytku oleje ze systému
  • vákuování chladícího okruhu
  • likvidace vlhkosti v chladícím okruhu
  • kontrola těsnosti
  • naplnění oleje do okruhu
  • plnění novým chladivem R134a
  • kontrola funkčnosti a chlazení
  • dezinfekce a čištění vzduchového okruhu
  • výměna pylového filtru
  • přidání UV barviva


Moderní automobily používají v klimatizačních systémech výhradně chladivo R134a

  • chladivo R134a je ekologické
  • neobsahuje žádný chlor
  • nenapadá ozonovou vrstvu